Home COACHING i OKOLICE Zarządzanie czasem, czy zarządzanie sobą w czasie?

Zarządzanie czasem, czy zarządzanie sobą w czasie?

dodał damian
0 komentarz

ZARZĄDZANIE CZASEM DEFINICJA MYLNA?

Gdy widziałem zaproszenia na różne szkolenia z zarządzania czasem zastanawiałem się: WOW Jak oni to robią? Mają panowanie nad czasem?! I tu zawsze przypominał mi się film Powrót do przyszłości 😊

Czas, moi drodzy, ma nas w nosie on sobie płynie niezależnie od nas i ostatnie, co możemy zrobić to nim zarządzać, oczywiście na ten moment (tutaj wychodzi moja słabość do fantastyki naukowej). Nie wątpię, że kiedyś to się może zmienić – wierzę w naukę.

Póki co jednak, to mogę zarządzać sobą w czasie i na tym się skupię.

ZARZĄDZANIE SOBĄ W CZASIE I ORGANIZACJA PRACY

Żyjemy w czasie gdzie jesteśmy wręcz bombardowani informacjami oraz mamy wiele pożeraczy czasu, więc niemałej organizacji będzie wymagało odnalezienie się w tej przestrzeni. Od czego więc zaczniemy – od wyboru i ograniczania!  

ZARZĄDZANIE SOBĄ W CZASIE ĆWICZENIA

Odcinamy niepotrzebne bodźce – czyli konkretnie:

  • wyłączasz WSZYSTKIE urządzenia, które na ten moment nie są Ci potrzebne – telefon, tv itp.
  • Zamykasz w komputerze wszystkie karty, które są bardziej ciekawe od tego, co robisz – YouTube, Instagram, Facebook i co tam kto jeszcze lubi. ZAMYKASZ mówię. Nie zostawienie otwartej karty na którą nie będziesz zerkać się nie liczy.
  • Uprzątasz przestrzeń fizyczną – wszystkie stare karteczki, zepsute długopisy, wszystko to, na czym mógłbyś zatrzymać wzrok i się zawiesić. Tak, tak to romantyczne zdjęcie tez może być przeszkadzaczem
  • Poinformuj innych domowników, że przez najbliższe np. 2 godziny pracujesz i bardzo prosisz o to, by w tym czasie nie wchodzili do twojego pokoju i nie mieli nagle wiele próśb, zapytań i czego tam sobie jeszcze nie wymyślą. Zarządzanie sobą w czasie to wymagająca praca – nie utrudniaj jej sobie 😊

No i od razu lepiej! 

podobne wpisy

Dodaj komentarz